556.036 Štokr

23. června 2008 v 13:50 | Mašinka |  parní mašinky
Dílo konstruktéra lokomotiv Ing. Kalčíka
Výroba této řady: 1950 - 1958 v lokomotivce Škoda celkem 510 kusů
Výroba lokomotivy 556.036: 1952 v lokomotivce Škoda
Nákladní parní lokomotiva s vlečným tendrem "Štokr"
Dvouválcový parní stroj
Maximální rychlost: 80 km/h
Uspořádání náprav: 1' E
1953 - listopad 1959 depo Praha Vršovice
listopad 1959 - prosinec 1960 depo Žilina
prosinec 1960 - 6. duben 1961 Košice
6. duben 1961 - 21. červenec 1969 Nové Zámky
21. červenec 1969 - únor 1974 Prešov
leden 1972 výměna tendru 935.2101 za tendr 935.257
únor 1974 - 19. leden 1977 Plešivec
19. leden 1977 - listopad 1979 Leopoldov
od listopadu 1979 v Trenčianské Teplé
18. října 1980 odvezla na trati Bratislava - Senec - Trnava - Leopoldov poslední vlak tažený parní lokomotivou na území Slovenska
dodnes v péči Spolku Výtopny Vrútky
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 miroslav dřevojan miroslav dřevojan | E-mail | 3. ledna 2010 v 15:16 | Reagovat

Super mašinky 556.Jezdil jsem snimi 9roků.Odvezl jsem poslední vlak tažený parou Znojmo-Břeclav s 5560159 27.5.1977

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama